ALLMÄNNA VILLKOR OCH BESTÄMMELSER

ALLMÄNNA VILLKOR OCH BESTÄMMELSER

Vid lagd beställning ansvarar vi för att denna behandlas. Ostbricka försöker alltid upptäcka och varna om eventuella driftstörningar, men ansvarar inte för fördröjd eller utebliven leverans till följd av eventuella tekniska problem.

Personuppgifter

Se vår integritetspolicy

Beställning

All personinformation som anges i beställningsformuläret ska vara korrekt och tillhöra den som beställer produkterna. Ostbricka ansvarar inte för utebliven leverans till följd av otillräcklig eller felaktig information i beställningsformuläret.

Produkter

Pliny Lozére AB har som mål att alltid hålla sidan uppdaterad för eventuella förändringar i produktutbudet men vi reserverar oss för att vissa produkter kan vara slut i lager.

Betalning

Alla beställningar via ostbricka.se är bindande. Betalning ska ske i svenska kronor. Debitering av kort sker direkt vid köp.

Alla priser på ostbricka.se är inklusive moms om inget annat anges. Momsen på livsmedel är 12 %.

Faktura & delbetalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du på klarna.se.
Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på klarna.se.
För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 20 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik
En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
För att se fullständiga villkor för Klarnas  faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:
Allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

3.3.2 Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning Klarnas  kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta dem via telefon på 08-120 120 10, måndag – fredag kl. 08:00-22:00. Lördag-söndag kl. 10:00-17:00
Se också vanligt förekommande frågor och svar på deras hemsida.

3.3.3 Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp
Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Klarna. Klarna återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna. 

Leverans

Vi levererar till önskad plats inom Stockholmsområde, beställ två dagar innan önskat leveransdatum. Leverans måndag – söndag 18:00-21:00 samt fredag – söndag 11:00-14:00.

I leveranskostnaden ingår alltid leverans till ytterdörr och det är Kundens skyldighet att säkerställa att leveransen kan komma fram. Det åligger Kunden att ta emot och kontrollera leveransen. När Kunden mottar leveransen över går också ansvaret.

 Vi förbehåller oss rätten att själva ändra och byta produkter i menyn ifall någon produkt tagit slut eller utgått.

Ångerrätt

Vi beställning av livsmedel gäller ingen ångerrätt, se Distans- och hemförsäljningslagen.

Missbruk

Ostbricka lagrar kundens IP-adress och annan värdefull information om kundens Internetleverantör för att vid eventuellt missbruk av tjänsten kunna spåra upp beställaren. Vi polisanmäler och utreder alla typer av missbruk av våra tjänster på Ostbricka.se

Reklamationsrätt

När du som kund mottagit dina beställda varor övergår ansvaret för maten till dig som kund. Ostbricka ersätter därför inte eventuella skador på beställda varor efter tidpunkten för avhämtningen. Om du inte finns tillgänglig för att hämta upp beställda varor debiteras ordinarie priser enligt överenskommelse.

Om något är fel på din beställning ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-post info@ostbricka.se. Så snart som möjligt efter att vi mottagit din reklamation eller åsikt granskar vi ärendet för att identifiera problemet med syfte att finna en lösning. Ostbricka förbehåller sig rätten att avgöra vad som anses vara en lämplig lösning i varje enskild situation.

Villkorsändringar

Ostbricka har rätt att ändra dessa villkor utan att i förväg få ditt godkännande. Ostbricka informerar om ändringen minst en vecka innan den träder i kraft. Informationen lämnas på webbplatsen. Genom att fortsätta att nyttja Ostbricka.se efter att ändringen trätt i kraft godkänner du ändringen.

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer

// //